ruthmulder.reismee.nl

Aankomst Golokwati

Hoi iedereen!

Op dit moment heb net al mijn spullen uitgepakt en alles een beetje kunnen ordenen.

We zijn gisteren rond 15:00 uur Ghanese tijd (dat is dus ongeveer 2 uur vroeger dan Nederlandse tijd) aangekomen in het huisje. Iedereen was harstikke moe.

We hadden 2 vliegreizen erop zitten voordat we aankwamen in Accra. Vervolgens moesten we nog 4 uur reizen in een busje naar Golokwati waar we verblijven.

Na de vliegreis werden we opgevangen door mrs Mawutor. Een hele lieve vrouw die met ons mee zou reizen naar Golokwati. Eerst gingen we met z’n alle ontbijten in een soort huisje. Mrs. Mawutor en haar zus wilde graag het ontbijt maken voor ons. We kregen een soort van tosti, heel lekker. Tot nu toe zijn de mensen heel erg gastvrij en vriendelijk.

Ik was zo moe maar eenmaal in het busje vond ik het zonde om te gaan slapen. Je zag zo veel langs de weg. Toen we het vliegveld uitreden zag je op een grote weg erg veel bedelaars langs de auto’s lopen. Best heftig om te zien vond ik. Mensen die beide benen missen en op straat leven. Of een moeder met een baby’tje op haar arm die aan het bedelen is.

Het verkeer is hier ook best wel chaotisch. Er staan zowat nergens borden, het lijkt of iedereen maar wat doet op de weg. Ook langs de dorpjes waar veel mensen langs de weg lopen, wordt heel hard gereden. Later zagen we ook dat je in ons busje niet eens kon zien hoe hard je reed, want de teller was kapot.

Op sommige plekken zijn de wegen best prima. Ook waren er veel stukken dat er alleen een zandpad was. Of de weg liep zo schuin dat ik soms dacht dat het busje om ging vallen!

Langs de weg lopen ook veel vrouwen die alles mee dragen op het hoofd. Ik vind dit bijzonder om te zien. En ik zie ook dat kleine kindjes dat zo weer overnemen van hun moeder bijvoorbeeld.

Toen we aangekomen waren in het huisje hebben we de kamer indeling gemaakt en het nodige uitgepakt. Ons huisje is best groot: 2 gezamenlijke ruimtes, 4 slaapkamers, 1 keuken en een toilet en douche.

’s Avonds hebben we nog kennis gemaakt met Alloys. Dat is een Nederlandse vrijwilliger hier en onze buurman waar we altijd terecht kunnen. We hebben bij hem gegeten en hij heeft ons wat dingen uitgelegd. Hij gaat ons aankomende dagen een introductie geven zodat we zelf uit te voeten kunnen volgende week.

Ik heb de eerste nacht hier goed geslapen. Ik moet wel heel erg wennen aan de hitte het is hier rond de 35 graden.

We gaan zo met Alloys naar Golokwati om het dorpje te bekijken. We zijn ook al uitgenodigd voor een mis in de kerk!

Leuk dat je mijn blogs wilt lezen! Ik schrijf er snel weer een!

Liefs Ruth

Reacties

Reacties

Marlies en Caroline

Wat ontzettend leuk om te lezen!

Oma Mulder welling

Lieve Ruth, dit is echt fijn om te lezen,de eerste dagen zal het wennen zijn!
Maar goed dat je gastvrij ontvangen bent, dat geeft meteen vertrouwen !!
Rust maar goed uit,want je gaat nog een hoop beleven.
Bij ons is alles rustig, dikke knuffels en tot schrijfs. Oma xx.

lia van der wende

Wat leuk om mee te kunnen lezen!! Heel veel plezier

Monique Magdelijns

Leuk, ik lees mee.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!